برندینگ و طراحی لوگوتایپ و آیکون برای وب‌سایت کلیک‌بانک

زمانی که یک نهاد اقتصادی شروع به فعالیت می‌کند، یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در مورد آن بیاندیشد، برندینگ و طراحی و خلق یک هویت بصری است. برند یک مفهوم کلی است که از لوگو، رنگ‌بندی، شعار تجاری و نحوه‌ی کارکرد شرکت تشکیل و … می‌شود. در برندینگ وب‌سایت کلیک‌بانک که به فروش فایل‌های قابل دانلود می‌پردازد، سعی کرده‌ام که در عین سادگی، رسمی بودن، و ایجاد اطمینان، حسی از صمیمیت و تنوع را نیز القا کنم.

در طراحی این لوگوتایپ تلاش بر این بوده که نام وب‌سایت «کلیک‌بانک» در نهایت سادگی و خوانایی، منحصر به فرد نیز باشد. فونت کودک که فونتی نرم با گوشه‌های گرد است، مبنای کار قرار گرفت و با تغییر فرم و یکپارچه‌سازی ترکیب‌بندی به لوگوتایپ کلیک‌بانک رسیدم.

در رنگ‌بندی، هدف ایجاد تنوع و تحرک رنگی و در عین حال حفظ وقار، سنگینی و حس اطمینان بوده است.

در طراحی شعار تجاری این برند نیز ترکیبی انتخاب شد که هم با کارکرد این وب‌سایت تناسب داشته باشد و هم به لحاظ آهنگ تلفظ، با نام  «کلیک‌بانک» هم‌خوانی داشته باشد: کلیک‌بانک؛ بانک کالاهای کلیک‌کردنی.

لوگوتایپ شرکت کلیک‌بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *